ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© ANP

Strenge regels temperen animo voor legale wietteelt in Nijmegen

NIJMEGEN - Wil Nijmegen nog meedoen aan een landelijke proef met legale hennepteelt als alleen inwoners van de stad nog softdrugs mogen kopen bij de coffeeshops? Duitsers en andere buitenlanders krijgen dan niets meer. 

6 reacties

  • HGD

    3 jaar geleden
    zwaardere straffen...weg met t gedoogbeleid..
  • Clemens Brulee

    3 jaar geleden
    Leren ze het nu nooit? De ervaringen van de wietpas heeft iedereen nog in het geheugen en ze liggen voor de hand: wie wil er nu geregistreerd staan als wietroker? Stel je eens voor dat je een drankpas of sigarettenpas of fietje-kapsalon-pas moet hebben om de bijbehorende producten te kunnen kopen...Het enige echte alternatief voor tot mislukken gedoemde "war on drugs", namelijk legale aanvoer bij een (semi-)legale verkoop wordt door registratie al de nek omgedraaid voor het gestart is.
  • tgm beuningen

    3 jaar geleden
    Als je echt wilt legaliseren en reguleren is deze 'proef' helemaal niet nodig, maw, dit gedoe is niks meer dan een vertragingstactiek.
  • Vrijdenker

    3 jaar geleden
    Waarom kijkt de overheid niet naar de gevolgen/resultaten van staten waar het wél legaal is? Gemeentes hoeven in principe ook niet te gaan kweken, de overheid kan (bij wijze van proef) de import van legaal gekweekte wiet vanuit de VS en Canada toestaan. Wietrokers zitten er al helemaal niet op te wachten betuttelt te worden door de overheid. De handel moet men, net als alcohol, gewoon aan de vrije markt overlaten.
  • Mouna

    3 jaar geleden
    Aha  dat zit er dus achter,  registeren wie er blowt, zullen verzekeraars  heel mee zijn met die data. 
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Nijmegen

Nijmegen e.o.