Een laadpaal bij het winkelcentrum in Meijhorst.
Volledig scherm
Een laadpaal bij het winkelcentrum in Meijhorst. © Vincent Decates

Waar moeten de 700 nieuwe laadpalen komen (en waar kan Nijmegen met 1400 reguliere parkeerplekken minder uit)?

NIJMEGEN - Nijmegen krijgt er zevenhonderd laadpalen voor elektrische auto’s bij. Ook reserveert de gemeente zestig extra parkeerplaatsen voor deelauto’s. Inwoners kunnen ‘meedenken’ over de beste plekken.

9 reacties

  • Jaap De Graaf

    2 maanden geleden
    @Le Blanc, dus omdat jij denkt dat je de wereld kan redden met je electro mobiel moeten andere mensen hun auto 5 straten verderop neer zetten? Of ben jij van het type "ik ben woke en zgn duurzaam dus ik heb meer rechten dan een ander?
  • Chris Toorop

    2 maanden geleden
    @ Erwin, het was uiteraard sarcastisch bedoeld. Net als jij weet ik heel goed dat de overheid uitblinkt in het te laat zijn. Te laat constateren, te laat onderzoeken, te laat met ingrijpen. Iedereen ziet het lang en breed aankomen, maar de overheid kijkt weer de andere kant op of stekt de kop in het zand. Daarom staan we er nu als land " geweldig" voor.
  • Pieter Upcove

    2 maanden geleden
    @le Blanc Het gaat om de locatie. Bij ons stonden er opeens (zonder inspraak) twee laadplekken terwijl er al een parkeerprobleem is in de straat. Twee straten verder staat nooit iemand, had ze daar gezet. Nu moeten wij soms twee straten lopen of de auto op de stoep zetten als je al wat ouder bent en zover niet wil/kan. En dan lees je dat ze op het Galgenveld al moeilijk doen over een stukje snippergroen.
  • Erwin Damhuis

    2 maanden geleden
    Chris moet wel lachen om je zin dat de overheid al op dit probleem inspeeld en geanticipeert. Wat is de trend nu de laatste jaren? We roepen iets over doelstellingen en ambities, velen juichen dit toe, deskundigen zeggen wat wel en vooral niet mogelijk is. Die geven dus aan waar de knelpunten komen te liggen, die worden genegeerd en de plannen doorgedrukt en vervolgens komen de feiten op tafel dat dingen in de praktijk niet gaan werken of veel langer tijd nodig hebben. Realiteitzin ontbreekt.
  • J le Blanc

    2 maanden geleden
    @Ine Kaspers en A Bulten > "Waarom moeten die dingen in een/mijn woonwijk staan?" Nou, omdat het opladen van een elektr. auto bij een 'normale' laadpaal (vaak 11kW) toch minimale enkele uren tot een hele nacht duurt. Da's dus toch anders dan binnen 5 minuten je auto volgooien met benzine en weer door. Dan is het wel handig om een laadplek in je woonwijk te hebben toch? Of behoort u tot de - tegenwoordig zeer populaire - categorie 'Ik heb er niks aan, dus anderen zoeken het maar uit' mensen?

In samenwerking met indebuurt Nijmegen