De familie De Waal uit Westendorp, met als tweede van links moeder Kristel. ,,Het is schandalig dat er nog maar 4000 van de 47.000 gedupeerde ouders zijn geholpen.”
Volledig scherm
PREMIUM
De familie De Waal uit Westendorp, met als tweede van links moeder Kristel. ,,Het is schandalig dat er nog maar 4000 van de 47.000 gedupeerde ouders zijn geholpen.” © Jan van den Brink

Toeslagenaffaire kabbelt maar voort: ‘Alleen ouders een brief sturen is niet genoeg’

WESTENDORP - De hersteloperatie van de kinderopvangtoeslagaffaire loopt helemaal mis, vindt de Nationale ombudsman. Kristel de Waal uit Westendorp, een gedupeerde ouder, ervaart dit aan den lijve. ,,Ik begin het een beetje zat te worden.”

4 reacties

  • Marjan hutten

    1 dag geleden
    kabinet is drukker met die asielzoekers dan met de nederlanders.
  • Els Weber-van Dreuten

    2 dagen geleden
    Organisatietalent is blijkbaar geen prioriteit bij deze regering. Je zal maar een van deze gedupeerden zijn.
  • Frans van Raaij

    2 dagen geleden
    Met het terugvorderen waren ze snel genoeg. Dus: alles terugstorten en van voor af aan beginnen en dan goed uitzoeken. Niet dit geneuzel.
  • Marjan hutten

    2 dagen geleden
    niet zo piepen nu, hebt geduld, er word aan gewerkt, klagen helpt niet!
  1. Geld terugvragen in toeslagenaffaire duurt lang en hakt erin bij ouders, ziet Kristel: ‘Litteken wordt weer opengehaald’
    Play
    PREMIUM
    video

    Geld terugvra­gen in toeslagen­af­fai­re duurt lang en hakt erin bij ouders, ziet Kristel: ‘Litteken wordt weer openge­haald’

    WESTENDORP - De erkenning dát ze zijn benadeeld en een beloofde compensatie, die zijn er. Maar wie denkt dat gedupeerde ouders in de toeslagenaffaire moeiteloos en snel hun geld terugkrijgen, heeft het mis. ,,Het is een lang en lastig traject dat sommige ouders niet alleen redden", zegt Kristel de Waal, die andere gedupeerden zoveel mogelijk helpt in de strijd voor compensatie.

Achterhoek