Station Zetten-Andelst wordt drukker: na 12 december doordeweeks ook tussen 19.00 en 21.00 uur een halfuursdienst
Volledig scherm
PREMIUM
Station Zetten-Andelst wordt drukker: na 12 december doordeweeks ook tussen 19.00 en 21.00 uur een halfuursdienst © dg

Extra treinen op Betuwelijn in avonduren van en naar Arnhem en Tiel

ZETTEN/ ELST/ DODEWAARD - Het aantal treinen dat dagelijks op de Betuwelijn tussen Arnhem/Elst en Tiel rijdt, wordt iets opgeschroefd. Daardoor ontstaat in de eerste helft van de avond een halfuursverbinding. 

3 reacties

  • A.M. BERBEN

    2 maanden geleden
    Kenneth Tharmaratnam heeft wel gelijk zij hen dat het volgens mij nog maar nauwelijks voorkomt dat er treinen vanaf de Betuweroute de lijn tussen Nijmegen en Arnhem moeten gebruiken, anders dan in geval van het afgesloten raken van andere trajecten. Daarom is het ook verstandig geweest om in station Elst een extra doodlopend spoor in te bouwen voor treinen van en naar Tiel zodat reizigers daar kunnen overstappen. Die 4 sporen zie ik nog wel een keer komen overigens.
  • Jan den Tien

    2 maanden geleden
    Je bedoeld Betuwelijn ipv Betuweroute?
  • Kenneth Tharmaratnam

    2 maanden geleden
    Dat het spoor tussen Arnhem-Elst-Nijmegen overdag te vol is, is niet nieuw. Dat had men van tevoren allang kunnen zien aankomen en bij de vernieuwing destijds van station Elst, de aansluiting met de Betuweroute en de aanleg van stations Nijmegen-Lent en Arnhem Zuid had men hier allang op moeten anticiperen. Dan hadden er grotendeels 4 sporen tussen Rijn en Waal kunnen liggen.
  1. Railterminal kansrijker met minister Van der Wal? ‘Ze is van de vroem, vroem, doorrijden’
    PREMIUM
    4

    Railtermi­nal kansrijker met minister Van der Wal? ‘Ze is van de vroem, vroem, doorrijden’

    REETH - Christianne van der Wal was als gedeputeerde van Gelderland een vurig voorstander van de vestiging van een railterminal bij Reeth. In het nieuwe kabinet wordt ze namens de VVD minister voor Natuur en Stikstof. Laat dat laatste nou net een flinke hindernis vormen voor bouwprojecten. Dat roept de vraag op of de kansen voor de Railterminal Gelderland onder haar bewind toe- of juist afnemen.

Betuwe