Ziekenhuis St Jansdal met vestigingen in Harderwijk (foto) en Lelystad, begint op social media een campagne tegen (verbale) agressie in het ziekenhuis
Volledig scherm
PREMIUM
Ziekenhuis St Jansdal met vestigingen in Harderwijk (foto) en Lelystad, begint op social media een campagne tegen (verbale) agressie in het ziekenhuis © Ruben Schipper / St Jansdal

Doe normaal! Verpleegkundige Herma heeft genoeg van coronafrustratie patiënten

‘Je flikt het niet om mijn behandeling uit te stellen’. Dergelijke intimiderende geluiden zijn voor verpleegkundige Herma Staal van ziekenhuis St Jansdal in Harderwijk inmiddels dagelijkse kost. ,,En dat is dan nog een nette reactie’’, verzucht de assistent polikliniek anesthesie en pijnbestrijding.

  1. Een verpleger belagen of een telefoniste uitschelden? Kap daarmee!, zegt Jeroen Bosch Ziekenhuis
    PREMIUM

    Een verpleger belagen of een telefonis­te uitschel­den? Kap daarmee!, zegt Jeroen Bosch Ziekenhuis

    DEN BOSCH - Ja, de artsen, verplegers, receptionisten en alle andere medewerkers van het Jeroen Bosch Ziekenhuis (JBZ) snappen het écht wel. Al die regels in coronatijd, dat valt niet altijd mee. Maar ook in het ziekenhuis kennen ze een grens wat agressie en intimidatie betreft. Daarom zijn ze deze week begonnen met een campagne tegen grensoverschrijdend gedrag: #datkunjenietmaken.