Volledig scherm
© Shutterstock/AP

Dit is het populairste wereldwonder op sociale media

Welke van de zeven nieuwe wereldwonderen is het populairst op sociale media? Dat brengt  de website Taxi2Airport.com in kaart door de bezienswaardigheden op sociale media te analyseren. 

De taxiwebsite rangschikte de wonderen op basis van Facebook likes, Twitter volgers, Instagram hashtags en Pinterest pins. De sociale media-statistieken van de wereldwonderen werden na de inventarisatie gesorteerd aan de hand van de ‘Social Engagement Index’. Hierbij heeft ieder wereldwonder een eigen score gekregen tussen de 0 en 100.

De Taj Mahal in India krijgt in de ranking in totaal 94 punten toegekend en is hiermee best gewaardeerd. Met 929,544 Facebook likes en 179,187 volgers op Twitter is het zeventiende-eeuwse marmeren mausoleum in Agra het meest in trek. De Chichén Itzá, een van de belangrijkste steden van de Maya’s, heeft een score van 92 in de Social Engagement Index. De Mexicaanse trekpleister eindigt hiermee op een tweede plaats.

Op sociale media blijkt Petra met een score van 77 het minst populair. De historische stad in Jordanië eindigt op Facebook op een middelmatige vijfde plaats, maar is op de andere social media platformen duidelijk het minst in trek.

Volledig scherm
© taxi2airport.com
Volledig scherm
© AP