Veerbaas Dirk Wijers van de pont tussen Bronkhorst en Brummen.
Volledig scherm
PREMIUM
Veerbaas Dirk Wijers van de pont tussen Bronkhorst en Brummen. © Arjan Gotink

Water in IJssel stijgt ‘abnormaal snel’, pontjes uit de vaart: ‘Ik loop honderden euro’s per dag mis’

BRONKHORST/ OLBURGEN - De pontjes over de IJssel gaan vrijdag aan het einde van de middag uit de vaart vanwege het razendsnel stijgende water in de rivier. ,,Het water stijgt nu zo snel, dat is abnormaal”, zegt veerbaas Dirk Wijers van de pont tussen Bronkhorst en Brummen.

3 reacties

  • Michael Hunen

    2 maanden geleden
    Dus deze veerbaas denkt alleen maar aan geld? De Limburgers en vooral Belgen en Duitsers vochten om hun leven. Ik fiets voortaan wel om via de Zutphense IJsselbrug of de Dierense veerpont
  • Jan Nuvens

    2 maanden geleden
    Als je over een verlies van enkele honderden euro's durft te klagen heb je denk ik de afgelopen dagen het nieuws uit Duitsland, Belgie en Limburg niet gezien. We hebben het niet over euro's meer maar over mensenlevens meneer Wijers, mensen die sterven, nog onvindbaar zijn of hun hele huis kwijt zijn. Lijkt me goed als u de prioriteiten wat beter gaat vaststellen.
  • Len van Straten

    2 maanden geleden
    Honderden euro's mis lopen door het wassende water. Nou mijnheer Weiers ik denk dat er heel wat mensen zijn die graag in uw schoenen staan. Huizen ondergelopen, drijvende auto's en caravans maar vooral ook de emotionele schade zoals de moddertroep in huis met de nodige vernieling maar vooral ook de evacuatie uit je woning, over de vermiste en overleden mensen in de buurlanden nog maar niet te spreken.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    4

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Arnhem e.o.