Er zijn steeds meer treinen nodig om het groeiend aantal reizigers tussen Amsterdam en Utrecht (foto) en de Brabantse steden te vervoeren. Daar passen niet alle Betuwse sprinters meer tussen.
Volledig scherm
PREMIUM
Er zijn steeds meer treinen nodig om het groeiend aantal reizigers tussen Amsterdam en Utrecht (foto) en de Brabantse steden te vervoeren. Daar passen niet alle Betuwse sprinters meer tussen. © anp

Treindienst rond Tiel gaat vermoedelijk back to the sixties

7 vragen overDe rechtstreekse trein van Tiel met Utrecht, dus zonder overstap, staat onder druk. Tielse raadsleden maken zich er zorgen over. En dat lijkt terecht: het is vroeg of laat onhoudbaar druk op het spoor tussen Geldermalsen en Utrecht. Zeven vragen; en antwoorden.

5 reacties

  • Camiel Schreuder

    1 maand geleden
    Trek het spoor tussen Geldermalsen en Elst er helemaal uit en maak er een busbaan van met fietspad er langs. Je kunt met bussen veel beter inspelen op het passagiersaanbod (meer bussen, kleine bussen). Die bussen zijn ook veel milieuvriendelijker dan de dieseltreinen en je bent van duur onderhoud en gevaarlijke spoorwegovergangen af
  • Guus Leussink

    1 maand geleden
    beter is doortrekken van de trein van Dordrecht naar Geldermalsen en dan naar Tiel
  • Wim Baardse

    1 maand geleden
    Dolmuss-busjes net als in Turkije, ik zie bij mij aan de overweg overdag alleen lege treinen rijden. Dat moet ook betaald worden, liever niet door mij.
  • Andre Eggerding

    1 maand geleden
    Neem de auto. Houd je alles in eigen hand.
  • H Meijer

    1 maand geleden
    Volgens mij is de provincie verantwoordelijk voor het aanbesteden van het OV. Helaas blijkt dat vervoerders en ProRail druk uitoefenen op de provincie in een stik of slik beleid. Dat blijkt o.a. uit het eindigen 5 x per dag eindigen van de stoptrein in Elst ipv Arnhem. Maar ook wordt het zonder meer geaccepteerd dat de sprinter naar Utrecht 8 minuten stil staat in Geldermalsen. En inzetten op een IC station is trekken aan een dood paard. De politiek moet energie steken in betere regionale OV.

Rivierenland