Tijd voor ontbijt. Angelo, medewerker van het Mövenpick Hotel in Den Bosch zet het klaar voor de deur van een van de gasten. Vanwege de coronacrisis verblijven er slechts een paar gasten in de hotels.
Volledig scherm
PREMIUM
Tijd voor ontbijt. Angelo, medewerker van het Mövenpick Hotel in Den Bosch zet het klaar voor de deur van een van de gasten. Vanwege de coronacrisis verblijven er slechts een paar gasten in de hotels. © Marc Bolsius

Slechts een handjevol hotelgasten, dus dan alvast maar aan de slag met het kerstmenu

DEN BOSCH - Het aantal hotelgasten is door de coronacrisis op de vingers van één hand te tellen. En dus gaat het personeel - sluiten is om uiteenlopende redenen niet gewenst - op zoek naar andere klusjes. ,,Het hotel is straks weer spiksplinternieuw.’’

Het zakte als een plumpudding in elkaar ja, zegt Wim van der Steen, algemeen manager van het Mövenpick Hotel ’s-Hertogenbosch, toen ruim twee weken geleden bekend werd dat alle eet- en drinkgelegenheden per direct een tijdlang dicht gingen. Slechts een handjevol gasten is er nog over, want slapen, dat mag nog wel.