Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Topics! Al het nieuws uit uw wereld op één plek. Ga naar Topics.nl en meld u direct aan.

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Abonnementen

U ontvangt binnen 10 werkdagen na de verwerking een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstmail. In de email staat vermeld hoe u zich digitaal kunt registreren en wordt aangegeven wanneer u uw eerste krant kunt verwachten.

Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van de Gelderlander, waaronder de digitale krant op uw computer, tablet en smartphone. Van maandag tot en met vrijdag staat de digitale krant vanaf 6 uur en op zaterdag vanaf 7 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website, apps en Topics 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze.

Bekijk de actuele mogelijkheden via gelderlander.nl/abonneren of neem tijdens kantooruren contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088-0139950.

Bij de start van uw actieabonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw welkomstcadeau kunt verwachten. De Gelderlander controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan tijdens kantooruren de Klantenservice via 088-0139950. U ontvangt een bevestiging.

Zie onze leveringsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.

Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.

De Gelderlander heeft 10 regio-edities. Met de Gelderlander bent u op de hoogte van al het nieuws: het wereldnieuws, het landelijk nieuws en alles wat in uw eigen buurt gebeurt.

  • Achterhoek
  • Arnhem
  • Betuwe
  • De Vallei
  • Liemers
  • Maasland
  • Maas en Waal
  • Nijmegen e.o.
  • Rijk van Nijmegen
  • Rivierenland

Bel dan even de Klantenservice via 088-0139950. Van maandag tot en met vrijdag zitten we tijdens kantooruren van 9.00-17.00 uur voor u klaar. Op basis van uw postcode kunnen wij u precies vertellen welke editie van de Gelderlander u ontvangt op uw adres. Via de digitale krant heeft u beschikking tot alle edities van de Gelderlander.

Algemeen, redactie, dG Club en meer…

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.

In de dG Webwinkel vindt u boeken, dvd’s, tickets en reizen die helemaal zijn afgestemd op u als abonnee van de Gelderlander. Uiteraard kunt u hierbij rekenen op flinke abonneekorting. Verder hebben we ook DGclub.

Topics, vanaf nu bij uw abonnement!

U krijgt met Topics niet alleen toegang tot alle artikelen uit álle regionale edities van uw eigen krant, maar ook tot alle verhalen uit de Volkskrant, Trouw, Het Parool, AD en een groot aantal andere regionale kranten.   

Via Topics kunt u eenvoudig alles lezen over mensen of onderwerpen die u interesseren. Stel zelf lijsten samen over bijvoorbeeld uw favoriete acteurs of sporters, over de regio waar u bent opgegroeid, maar niet meer woont, over politiek, cultuur of eten en drinken. Volg wat andere kranten over deze onderwerpen schrijven of laat u verrassen door de aanbevelingen van de Topics-redactie. Meer informatie? www.topics.nl

DG Club biedt unieke activiteiten in en buiten uw regio, aantrekkelijke winacties en leuke voordeeltjes speciaal geselecteerd voor abonnees. Na een meet-en-greet vooraan zitten bij een mooi concert of een unieke rondleiding bij een evenement, museum of aansprekend bedrijf in de regio waar u misschien altijd al een kijkje heeft willen nemen. Met de dG Club bieden wij u die kans.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.

Betaling

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om de Gelderlander toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u korting op uw abonnementstarief per afschrijving. Klik hier voor de abonnementstarieven.

Bezorging

Uw bezorgmelding kunt u eenvoudig online doorgeven. Klik hier om uw bezorgmelding door te geven of bel ons op 088-0561550. Wij verzoeken u elke bezorgklacht aan ons te melden, zodat wij actie kunnen ondernemen naar aanleiding van uw melding en onze service kunnen verbeteren. De Gelderlander wordt op maandag tot en met vrijdag voor 7.00 uur bezorgd en zaterdags voor 7.30 uur.

Wij bieden u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone. De digitale krant staat van maandag tot en met vrijdag vanaf 6.00 uur en 's zaterdags vanaf 7.00 uur ’s ochtends al voor u klaar.

Heeft u helemaal geen krant ontvangen, dan wordt de proefperiode met een dag verlengd. Heeft uw klacht betrekking op de zaterdagkrant dan ontvangt u een e-mail met directe toegang tot de digitale krant en een persoonlijke tegoedbon voor het ophalen van de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten. Meld uw klacht via 088-0561550 of via het webformulier. Wij bieden u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone.

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten de volgende dag ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. Wij verzoeken u elke bezorgklacht aan ons te melden, zodat wij actie kunnen ondernemen naar aanleiding van uw klacht.

Met een Persgroep profiel heeft u altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag tot en met vrijdag vanaf 6.00 uur en op zaterdag om 7.00 uur al voor u klaar.

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging zo spoedig mogelijk te verbeteren en nemen wij telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

U krijgt direct toegang tot de digitale krant, klik hier om de krant te lezen. 

U kunt tijdens kantooruren altijd contact opnemen met onze Bezorgservice 088-0561550. 

Maandag tot en met vrijdag: U ontvangt restitutie en u kunt de krant lezen via de digitale krant. Restitutie vindt plaats indien u de krant niet voor 12 uur alsnog ontvangt. Bij een proefabonnement verlengen wij uw abonnementsperiode met één bezorgdag. Bovendien bieden wij u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone.

Zaterdag: U ontvangt binnen 30 minuten een e-mail met directe toegang tot de digitale krant en een persoonlijke tegoedbon voor het ophalen van de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten.
.

Heeft u (op doordeweekse dagen) geen krant ontvangen voor 12.00 uur, dan wordt het abonnementsgeld in mindering gebracht op uw volgende factuur. Echter, in verband met de tijd die nodig is tussen selectie van gegevens en verwerking van acceptgiro’s en automatische incasso’s, is het mogelijk dat de verrekening een betaalperiode later verwerkt wordt.

 

Onze excuses dat u uw krant vandaag niet of niet op tijd in uw brievenbus heeft ontvangen. Vanwege een structureel bezorgerstekort heeft de Gelderlander er al sinds 2012 voor gekozen om meer bezorgers in te zetten op de reguliere bezorging in plaats van hen te verdelen over de reguliere bezorging en nabezorging. Hierdoor zijn er minder bezorgmeldingen in het geheel en heeft u dagelijks méér garantie op een correcte bezorging van uw krant.

Wij bezorgen niet meer na en bieden u een alternatief. Maandag t/m vrijdag: U ontvangt restitutie en u kunt de krant lezen via de digitale krant. Restitutie vindt plaats indien u de krant niet voor 12 uur alsnog ontvangt. Bij een proefabonnement verlengen wij uw abonnementsperiode met één bezorgdag. Bovendien bieden wij u de digitale versie van de krant. Deze digitale krant kunt u bekijken met uw computer, tablet of smartphone. Bij geen bezorging op zaterdag ontvangt u binnen 30 minuten een e-mail met directe toegang tot de digitale krant (staat op zaterdag vanaf 7 uur online).Tevens ontvangt u een persoonlijke tegoedbon voor het ophalen van de zaterdagkrant bij een van onze losse verkooppunten (zolang de voorraad strekt).

 

Het kan zijn dat de e-mail in uw spam terecht is gekomen. Is dit niet het geval neem dan contact met ons op, telefonisch of via e-mail (met daarin uw volledige gegevens). U ontvangt daarna een e-mail met hierin een link naar de digitale krant en een persoonlijke tegoedbon voor de krant van vandaag.

De verzending geschiedt automatisch. Op de achtergrond vinden eerst diverse checks plaats. Helaas kunnen we dit proces niet versnellen.

Op dit moment zijn we bezig met een test, waarbij we deze optie inzetten voor de zaterdagen. Het blijkt dat abonnees de krant op deze dag het meest missen. Afhankelijk van de resultaten wordt dit eventueel ook ingevoerd voor de doordeweekse dagen.

Op dit moment is dat de enige werkwijze waarop u de bon kunt verzilveren bij één van onze verkooppunten. De bon is alleen geldig op de datum die op de bon afgedrukt staat.

De bon is eenmalig geldig. Misbruik van de bon (dupliceren) kan leiden tot extra facturatie achteraf. De bon is persoonlijk en alleen op de aangegeven datum in te wisselen bij één van onze verkooppunten. Het meerdere malen verzilveren van de bon op naam van (fictief) abonnee Pieters, kan leiden tot facturatie richting abonnee Pieters. Ga dus zorgvuldig om met uw persoonlijke tegoedbon!

Het is mogelijk om een editie te ontvangen uit een andere regio dan waar u woont. Dit kan echter alleen via de post. Dat betekent dat u uw dagblad een dag later ontvangt en u extra portokosten betaalt van €0,69 per krant. Deze kosten worden automatisch meegenomen in uw abonnementsprijs. Kiest u voor deze opties dan is uw abonnementsprijs hoger dan het reguliere tarief. Digitaal zijn alle regionale edities voor u beschikbaar.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088-0139950.

Digitale producten

Bekijk hier de animatie of kies uit onderstaande mogelijkheden:

1. U heeft al eerder een profiel aangemaakt bij een van de kranten van De Persgroep (AD, Trouw, Volkskrant, Het Parool): u dient deze opnieuw te gebruiken.
2. Uw emailadres is nog niet bij ons bekend of wij hebben nog geen emailadres van u ontvangen.

 

1. U heeft al eerder een profiel aangemaakt bij een van de kranten van De Persgroep (AD, Trouw, Volkskrant, Het Parool): u dient deze opnieuw te gebruiken.

U heeft in het verleden al een keer een account of profiel aangemaakt bij een van de kranten van De Persgroep Nederland. Dit profiel kunt u weer gaan gebruiken in combinatie met een eventueel nog bij u bekend, of zelf te wijzigen wachtwoord. U heeft hiervan al een email ontvangen van ons met hierin een toelichting.                                    

Stap 1: U kunt met uw emailadres inloggen via dg.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via dg.nl/wachtwoordvergeten.

Stap 2: Let op: de link die u via email ontvangt in uw emailbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.

Stap 3: Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u direct toegang tot Topics of download de DG-app.

 

2. Uw emailadres is nog niet bij ons bekend of wij hebben nog geen emailadres van u ontvangen.

Stap 1: U kunt zelf eenmalig een profiel aanmaken via dg.nl/registeren door uw emailadres en zelf te kiezen wachtwoord in te vullen.

Stap 2: U ontvangt een email om uw profiel te activeren, klik op de link in deze email.

Stap 3: Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkombrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld.

Stap 4: U kunt nu inloggen via dg.nl/inloggen in combinatie met het door u aangemaakte wachtwoord. Indien u deze niet meer weet, kunt u via dg.nl/wachtwoordvergeten een nieuw wachtwoord aanvragen. Nu kunt u de digitale krant lezen via dg.nl/krant, de DG-app downloaden en u heeft direct toegang tot Topics.

Met een Persgroep profiel kunt u eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.

De reden waarom u mogelijk niet kunt inloggen:

  • Typefout in uw emailadres
  • Typefout in uw wachtwoord (denk bijv. aan hoofdletters)
  • Uw wachtwoord is niet correct. Twijfelt u daaraan vraag dan een nieuw wachtwoord aan
  • Uw emailadres is al gebruikt om op één van de andere Persgroep titels in te loggen (bijv. AD, Volkskrant, Het Parool of Trouw). Gebruik dan hetzelfde wachtwoord. Werkt dit niet, maak dan een nieuw wachtwoord aan. Dit nieuwe wachtwoord dient u dan ook te gebruiken om in te loggen bij de andere Persgroep titels

Ga naar dg.nl/abonnee en meld u aan. Heeft u zich al aangemeld voor onbeperkt toegang tot digitale nieuwsproducten, ga dan naar dg.nl/krant.

Bekijk hier ook de animatie.

Om toegang te krijgen tot Topics gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant. Bent u nog niet geregistreerd? Ga dan naar dg.nl/registreren of klik hier voor de handleiding.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft u in het verleden al een keer een profiel aangemaakt voor een van onze andere kranten, waaronder het AD. U kunt met dit emailadres via dg.nl/wachtwoordvergeten een nieuw wachtwoord aanvragen. Daarna kunt u inloggen via dg.nl. Via uw profiel bij "abonnement", dient u eerst eenmalig uw abonnement te koppelen. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig. Deze vindt u op uw bankafschrift, factuur of acceptgiro. Daarna kunt u inloggen via dg.nl en direct de digitale krant of Topics lezen.

Controleer of u bent ingelogd en of u uw klantnummer heeft ingevuld in uw profiel bij "abonnement". Lukt het nog steeds niet? Kijk dan naar onze informatie over digitale producten of neem contact op met de Klantenservice.

Lees de Gelderlander waar u ook ter wereld bent. Met uw abonnement* heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van de Gelderlander, waaronder de digitale krant op pc/mac, tablet, smartphone en Topics. Van maandag tot en met zaterdag staat de digitale krant vanaf 6 uur en op zaterdag vanaf 7 uur ’s morgens voor u klaar. Zo beschikt u via onze website en apps 24 uur per dag over het laatste nieuws, achtergronden en alle extra's op het beeldscherm van uw keuze. Ga daarvoor naar gelderlander.nl en klik op ‘Digitale krant’ of download de app en log in. Hieronder vindt u alle apps op een rij.

* Met uitzondering van een papieren zaterdagabonnement zonder digitaal lezen.

Het klantnummer vindt u in de welkomstemail of -brief. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonneenummer staat trouwens ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Persgroepprofiel

Met een Persgroep profiel kunt u eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.

Als u een profiel heeft bij meerdere Persgroep krantmerken, zijn deze profielen samengevoegd. Uw wachtwoord is persoonlijk en wordt bij ons versleuteld (beveiligd) opgeslagen. Hierdoor kunnen wij niet zien wat uw wachtwoord is. Na het samenvoegen van uw profielen vragen wij u daarom om een nieuw wachtwoord in te voeren dat geldt voor uw Persgroep profiel. Meer informatie over ons privacystatement.

De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep profiel.

Met slechts één gebruikersnaam (uw emailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep-kranten inloggen. Meer informatie

Voor het Persgroep profiel gelden onze accountvoorwaarden. Daarnaast is ons privacy statement van toepassing.

Bij de overgang van uw DG-profiel naar een Persgroep profiel blijft u ingelogd. Wel adviseren wij u uw wachtwoord alvast in te stellen zodat u bij opnieuw inloggen geen hinder ondervindt. Eenmaal ingelogd bij een van onze kranten, hebt u ook direct toegang bij online bezoek aan onze andere krantenmerken. Meer informatie.

Indien u wenst kunt u met uw Persgroep profiel eenvoudig inloggen op de websites en apps van alle krantmerken van de Persgroep. Met slechts één gebruikersnaam (uw e-mailadres) en wachtwoord kunt u op alle websites van de Persgroep inloggen. Meer informatie.

Vakantieservice

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal de Gelderlander digitaal blijven lezen. Dit is allemaal mogelijk met de DG vakantieservice.

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen. Gaat u op vakantie buiten het verspreidingsgebied van de Gelderlander? Dan kunnen wij u de krant ook per post toesturen.U dient dan rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. 

Maak familie of vrienden blij met uw krant. Door tijdens uw vakantie de Gelderlander te laten bezorgen op hun adres.

U kunt onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen!

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Gelderland, Noord-Brabant en Zeeland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt. U ontvangt dan de Gelderlander, de Stentor, Tubantia, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, BN DeStem of PZC.

Wilt u gebruik maken van onze vakantieservice?

Geef de vakantieperiode uiterlijk 1 week (2 weken voor vakantiebonnen) voor de ingang van de vakantieperiode aan ons door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging.

http://krant.gelderlander.nl