Het shirt dat Arjen Lubach lanceerde.
Volledig scherm
Het shirt dat Arjen Lubach lanceerde. © VPRO

Actie Zondag met Lubach levert Rode Kruis al ruim 250.000 euro op

Het programma Zondag met Lubach heeft sinds zondagavond 10.667 T-shirts verkocht en haalde daarmee ruim 250.000 euro op voor het Rode Kruis. Arjen Lubach begon zijn actie naar aanleiding van een item over het marketingbedrijf Rumag. In zijn programma uitte Lubach kritiek op de organisatie, die winst zou maken op een benefietactie en plagiaat zou hebben gepleegd.

  1. Lubach begint actie tegen ‘aan corona verdienend’ Rumag: ‘Triestste merk van de eeuw’
    Play
    update

    Lubach begint actie tegen ‘aan corona verdienend’ Rumag: ‘Triestste merk van de eeuw’

    Arjen Lubach is voor het oog van 1,7 miljoen kijkers gisteravond in Zondag Met Lubach fel tekeergegaan tegen Rumag. Het Nederlandse bedrijf, dat online veel bereik heeft met grappig bedoelde teksten met puntjes tussen de woorden, probeert volgens Lubach een slaatje te slaan uit de coronacrisis en geld te verdienen met T-shirts die worden verkocht voor een goed doel. Rumag is teleurgesteld in de makers van het programma.