Dit zijn de meest memorabele (en duurste) juwelen gedragen op de Oscars
Jurken, winnaars en speeches zijn cruciaal wanneer het over de Oscars gaat. Maar de Oscars zouden de Oscars niet zijn zonder de meest extravagante en ravissante juwelen.
Het is zeldzaam om een celebrity op de rode loper te zien verschijnen zonder de nodige diamanten, smaragden, robijnen of saffieren. Ieder jaar zijn de spotlights gericht op de gasten die het duurste stuk te dragen. Vorig jaar was dat Lady Gaga met oorbellen van zo'n 8 miljoen dollar (zo'n 7 miljoen euro). Maar het record is gevestigd op 20 miljoen dollar (17,6 euro). We zetten er paar op een rij.
Oorbellen Lorraine Schwartz
Angelina Jolie droeg in 2009 een paar oorbellen van de Amerikaanse juwelenontwerpster Lorraine Schwartz. Het prijskaartje? 2,5 miljoen dollar ofwel zo’n 2,2 miljoen euro.
Wat Lorraine Schwartz maakt, wordt gewaardeerd. Want ook actrice Priyanka Chopra koos in 2016 voor een paar oorbellen van de ontwerpster, goed voor zo'n 3,2 miljoen dollar (2,8 miljoen euro).
Was het al duidelijk dat Lorraine de chouchou van de sterren is? Ook Gaga viel in 2016 voor een van haar creaties. Oorbellen van zo’n 8 miljoen dollar (7 miljoen euro).
L’Wren Scott ketting
Nicole Kidman koos in 2008 voor een statementketting van L’Wren Scott die 7 miljoen dollar of 6,2 miljoen euro kostte.
Ketting Harry Winston
De Zuid-Afrikaanse schone actrice Charlize Theron koos in 2014 voor een ketting van Harry Winston waar een prijskaartje van 15 miljoen dollar ( 13 miljoen euro) aanhing.
Gloria Stuart mag dan niet meteen een belletje doen rinkelen, haar ketting doet dat vast en zeker wel. Stuart speelde mee in de hitfilm Titanic en droeg deze blauwe ketting, gemaakt door Harry Winston, naar de Oscars. Hij werd geïnspireerd op het exemplaar uit de film. Goed voor zo’n 20 miljoen dollar of 17,6 miljoen euro, het record tot nu toe.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMAngela Kijkt TV4
Ze lijken bij de EO helemaal van het padje af met Amazing Grace
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op tv. -
Ricky Gervais bekritiseerd vanwege transfobe opmerkingen
Ricky Gervais ligt op social media onder vuur vanwege een aantal transfobe ‘grappen’ die hij maakt in zijn Netflix-special SuperNature, die gisteren op de streamingdienst is verschenen. In zijn show zegt de 60-jarige comedian onder meer dat hij van ‘de nieuwe vrouwen houdt’. ,,Die met baarden en penissen”, aldus Gervais. -
De zin en onzin van een digitaal notitieblok
Ze duiken steeds vaker op, digitale notitieblokken: tablets puur om aantekeningen op te maken. Waarom kan dit handiger zijn dan pen en papier? -
VRAAG & ANTWOORD
‘Mag je autorijden met een koptelefoon op?’
‘Ik zie steeds meer mensen met een koptelefoon op achter het stuur van hun auto zitten’, schrijft lezer Hendrik de Groot in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Ik heb het idee dat deze mensen de geluiden van buitenaf missen en daardoor niet goed kunnen reageren bij noodsituaties. Is dit niet verboden?’ -
Great British Bake Off keert terug op Nederlandse televisie
The Great British Bake Off, het Britse bakprogramma waarvan Heel Holland Bakt is afgeleid, keert weer terug op de Nederlandse televisie. Omroep MAX, die het programma eerder ook uitzond, maakt vandaag bekend dat het twaalfde seizoen vanaf 2 juni te zien is op NPO 1.
-
PREMIUMmantelzorg
‘Ik heb het idee dat ze het op mijn werk zien alsof ik twee extra vrije dagen heb’
Werk combineren met de zorg voor een van je ouders of kind, veel Nederlanders doen het. Makkelijk is het allesbehalve. 10 procent van de werkende mantelzorgers denkt na over stoppen met werken. Wat kun je doen om het vol te houden? -
Videoland-ster Achmed Akkabi gaat Nederlandse producties maken voor Prime Video
Achmed Akkabi, de man achter de populaire Videoland-serie Mocro Maffia, gaat voor Prime Video aan de slag. De acteur, schrijver en producent gaat voor de streamingdienst Nederlandse producties ontwikkelen en deze als producent begeleiden. Het gaat om een driejarige overeenkomst, laat Prime Video weten. -
PREMIUMmet quiz
‘The Passion Hemelvaart is goede marketing voor christelijk geloof’
Na The Passion, in de aanloop naar Pasen, komt KRO-NCRV nu ook met The Passion Hemelvaart. Is dit zinvol voor de tamelijk onbekende christelijke feestdag? Of buiten de makers het geloof wel heel erg uit?