Famke Louise.
Volledig scherm
Famke Louise. © FEBO

Famke Louise is het allerlaatste model van Febo's-fashionlijn

Nog één keer brengt de bekende fastfoodketen Febo een fashionlijn uit. Of, zoals ze het zelf noemen, haute friture. Voor de campagne rond hun zomerlijn is Famke Louise gestrikt. De YouTube-ster poseert voor het merk onder meer met een badhanddoek, een hoed en boxershort.

Dat de bekende frituurmuur in de modewereld stapt, is niet nieuw. Drie jaar geleden doken opeens heuse slippers van het merk op. Het kenmerkende rood en wit van het bedrijf van het grijpklare bittergarnituur was een hit onder festivalgangers. Het werd mede populair dankzij de invloed van social media. Niet veel later poseerde rapper Donnie en dartkampioen Raymond van Barneveld als model ook met kledingwaar van de snackleverancier.

Na drie jaar vindt het bedrijf het wel mooi geweest. ,,We stoppen op de top", zegt directeur Dennis de Borst van de kroketten- en frikandellenketen. Hij kiest voor Famke Louise als model, omdat zij net als de warme vlugge hapmakers ‘veel stof deed opwaaien’. ,,Net als haar voorgangers rapper Donnie en dartkoning Barney ontstijgt ze als fenomeen de grijze massa. Met recht is ze het gezicht van de allerlaatste lijn.”

Famke Louise.
Volledig scherm
Famke Louise. © FEBO
  1. Emma Heesters wil nu ook solo Nederland veroveren: ‘Songfestival lijkt me leuk’
    PREMIUM

    Emma Heesters wil nu ook solo Nederland veroveren: ‘Songfesti­val lijkt me leuk’

    Emma Heesters heeft een omgekeerde start van haar carrière. Eerst brak de 24-jarige zangeres door op YouTube waar ze covers zingt met miljoenen volgers en een fanschare over de hele wereld tot gevolg. Ze heeft een platendeal in Amerika in haar zak. Vandaag lanceert ze daarentegen pas haar eerste solosingle – ook nog eens in het Nederlands – Waar ga je heen. ,,Eerst maar eens met mijn eigen muziek in Nederland voet aan de grond krijgen.”