Kim Kardashian weigert nieuwe samenwerking met Balenciaga
Kim Kardashian heeft een nieuwe deal met Balenciaga in 2023 afgeslagen, meldt de Amerikaanse entertainmentsite TMZ. Eerder liet de 42-jarige realityster al weten te twijfelen of ze de samenwerking met het merk wel door wilde zetten. Balenciaga kwam onder vuur te liggen na een recente reclamecampagne waarin kinderen te zien zijn met teddyberen waaraan bondagevoorwerpen zijn vastgemaakt.
Balenciaga zou Kardashian benaderd hebben voor de nieuwe campagne voordat er ophef ontstond. De realityster zou het aanbod pas hebben afgeslagen nadat er ophef was ontstaan. TMZ schrijft eveneens dat Kardashian meerdere Balenciaga-outfits die zij naar events zou dragen, niet meer zal aantrekken. De realityster zou al contact hebben opgenomen met meerdere andere ontwerpers.
Het Spaanse modehuis kwam vorige week onder vuur te liggen na de verschenen campagnefoto’s. Daarop waren naast de jonge meisjes met knuffels in tuigjes en andere bdsm-attributen ook een computer te zien met ingezoomd op het scherm een document dat verwijst naar een rechtszaak over kinderpornowetgeving. Balenciaga bood na de ophef excuses aan, haalde de campagne offline en zei juridische stappen te nemen tegen de mensen die verantwoordelijk waren voor de set van de fotoshoot. Ook Kardashian kreeg kritiek op sociale media, omdat zij samenwerkt met het modehuis.
Luister hieronder ook naar de AD Media Podcast of abonneer je via Spotify of iTunes. Vind alle onze podcasts op ad.nl/podcasts.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van Show & Entertainment:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMKoken & Eten
Zo houd je je messen het handigst scherp (met bonustip voor je kartelmes)
Met twee, hooguit drie goede koksmessen kun je een heel kokend leven voort. Maar dan moet je ze wel goed verzorgen. Hoe doe je dat? -
Kim Kardashian twijfelt na ophef bondagefoto’s over relatie met Balenciaga
Kim Kardashian weet niet of ze haar samenwerking met Balenciaga wil voortzetten na ophef over de recente reclamecampagne van het modehuis. De realityster is erg geschrokken van de ‘verontrustende beelden’ van kinderen met teddyberen waaraan bondagevoorwerpen zijn vastgemaakt. -
Modemerk Balenciaga verwijdert foto’s van meisjes met ‘bondagebeertjes’ na bakken kritiek
Het luxe modemerk Balenciaga krijgt bakken met kritiek na het uitbrengen van de nieuwste reclamecampagne. Op de beelden, die te zien waren op de website en sociale media van het merk maar inmiddels zijn weggehaald, staan kinderen met teddyberen in bondagekleding. Daarnaast zitten er gruwelijke details verstopt in de foto’s. -
Getest: dit is de beste wasdroogcombinatie
Wat is de beste wasdroogcombinatie? En welke heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding? De Consumentenbond geeft antwoord. -
Urker realityster Gerda bevallen, vernoemt dochtertje naar tweelingzus
Gerda Keuter, bekend van het realityprogramma Urk!, is donderdagavond de trotse moeder geworden van een dochtertje. Het meisje luistert naar de naam Mathilde Lydia. Extra bijzonder, want de kleine spruit is vernoemd naar Gerda’s tweelingzus. Zij verwelkomde in oktober ook haar eerste kindje, zoon Jason.
-
Met video2
Dit is nu de meest verkochte autokleur ter wereld
Chemieconcern BASF heeft uitgezocht wat wereldwijd de populairste exterieurkleuren van nieuwe auto’s zijn. De verrassing is dat er steeds meer bijzondere kleuren bijkomen, zoals bijvoorbeeld ‘violet’. Bij de top 3 is het al jaren stuivertje wisselen tussen zwart, wit en grijs. -
-
-
1
Hoofdredacteur Quest vertrekt na gedoe om Instagram-posts, groot deel redactie was al weg
Hoofdredacteur Lyn Kuyper vertrekt bij het wetenschappelijke tijdschrift Quest, nadat de redactie in verweer kwam tegen haar ideeën en complottheorieën op Instagram. Ze blijft wel werkzaam voor moederbedrijf Hearst. -
met foto's
‘Totale verwarring’ in Parijs door modeshow Viktor & Rolf: ‘Bizar en onvergetelijk’
Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf heeft de show gestolen bij de Haute Couture Week in Parijs door te bewijzen dat het altijd excentrieker kan. Hun bizarre show is een van de meest onvergetelijke momenten van het evenement dit jaar, oordeelt het toonaangevende Britse Vogue.