Volledig scherm
Linda de Mol op archiefbeeld. © ANP Kippa

Linda de Mol creatief directeur bij Net5

Linda de Mol wordt creatief directeur van de televisiezender Net5 van Talpa Network. Zij gaat de klus samen doen met Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van het magazine LINDA.. Dat maakte het mediabedrijf vandaag bekend.

‘Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken’, aldus Talpa. Van der Bijl blijft, naast haar nieuwe functie, creatief directeur van LINDA..

Ook werd bekend dat mediabedrijf LINDA. wordt overgenomen door Talpa Network. Mood for Magazines, de uitgever van LINDA, werd mede-opgericht door Linda de Mol en was de afgelopen vijftien jaar onderdeel van Sanoma Media Netherlands. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network kanalen, zoals radio en televisie. ,,Ik zie echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken’’, laat Linda weten.

Half januari kondigde de zus van John de Mol haar overstap naar Talpa-zendergroep (SBS 6, Veronica, Net 5 en SBS 9). Met haar komst wordt gehoopt op een langverwachte ommekeer. De zender kampt al jaren met matige kijkcijfers. 

Het was de zoveelste transfer van John de Mol die eerder zoon Johnny, Gordon, Wendy van Dijk en de heren van VI strikte: Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen. Ook enkele programma’s verhuizen van RTL naar SBS 6, titels uit De Mols eigen Talpa-productiestal: It Takes Two en Dance Dance Dance. Ook de meeste programma’s die Linda bij RTL 4 presenteerde, gaan naar SBS 6.

Volledig scherm
Jildou en Linda gaan samen Net5 leiden. © Talpa