De motor van de verongelukte man uit Gennep tegen de vangrails van de N272 bij Oploo.
Volledig scherm
PREMIUM
De motor van de verongelukte man uit Gennep tegen de vangrails van de N272 bij Oploo. © Saskia Kusters/SK-media

Vragen bij houten vangrail na fataal motorongeluk: ‘Ze zijn gewoon van ijzer’

OPLOO - Het is onbekend wat de exacte toedracht is van het ongeval in Oploo waarbij dinsdagmiddag een motorrijder om het leven kwam. Het ongeluk doet de discussie over de steeds vaker bij provinciale wegen opduikende vangrails, of geleiderails zoals ze officieel heten, oplaaien.

7 reacties

  • tr33c

    1 jaar geleden
    Gevolg van vangrail te kort op de rijbaan. Soort vangrail maakt niets uit. Beide zijn dodelijk voor motorrijders. Als er een meter berm was geweest tussen de vangrail en de rijbaan had het al heel anders kunnen aflopen.
  • Sander

    1 jaar geleden
    Nee hoor. Het is een utopische illusie om te denken dat je het verkeer slachtoffervrij kunt maken. Hoe je het verkeer verder ook doodknuffelt. En het element domme pech/puur geluk is ook niet te onderschatten. Vorig jaar overleed er een kind in Millingen door een verschrikkelijk ongeval omdat er geen rails stonden, deze motorrijder overleed misschien omdat er juist wel rails stonden. Waren de twee omgevingen omgekeerd geweest, had dat twee slachtoffers gescheeld en had iedereen gewezen op het nut van een goede weginrichting. 
  • hajo

    1 jaar geleden
    Dat zal zijn tot iedereen verantwoording draagt. Oftewel je aan de verkeersregels houdt. Eenvoudig toch.
  • Hennie Brouwer

    1 jaar geleden
    Geen onzin. Het is ter bescherming van voetgangers en fietsers. Dit nu veiliger de weg kunnen gebruiken. Moet toch een reden zijn voor de hardrijders om toch snelhei te temperen. 
  • flabus

    1 jaar geleden
    De route Oefelt Gennep Ven Zelderheide staat ook vol met deze onzin.

Maasland