Volledig scherm
PREMIUM
Hans Olijve © Foto Raphael Drent

Hoe een gratis festival soms toch ‘duur’ wordt genoemd

TIEL - 3 euro voor een biertje of patatje mayo. Appelpoppubliek klaagt flink over de festivalprijzen. Maar 3 euro voor een biertje, dat is heel normaal, stelt Appelpop. Al vindt de jeugd van niet.

De organisatie zegt het elk jaar weer: ,,Los van honderden vrijwilligers en trouwe sponsors kan Appelpop bestaan dankzij de verkoop van alle colaatjes, biertjes en frikadellen.” Voor Hans Olijve, ‘opperhoofd financiën’ is het elk jaar de uitdaging ervoor te zorgen dat de bezoekers niet tussendoor in de stad een hapje gaan eten of meteen verdwijnen na  hun favoriete band. 

De 47-jarige Tielenaar waakte dit jaar over een budget van maar liefst 1,2 miljoen. ,,Een flink bedrag, maar alle spullen op het terrein kosten geld, drank en food moet je inkopen en dan heb je ook nog alle bands, voor wie we dit keer 3,2 ton hebben neergeteld.” 

Volledig scherm
© M Kuster
De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Rivierenland