De Huisartsenpost in ziekenhuis Rivierenland  met Monique Römkens(links) en Inge Roelofsen
Volledig scherm
PREMIUM
De Huisartsenpost in ziekenhuis Rivierenland met Monique Römkens(links) en Inge Roelofsen © Raphael Drent

Huisartsenpost-spoedlijn overspoeld met niet urgente vragen: ‘Bel daarvoor de huisarts’

TIEL - Na de tweede lockdown bellen mensen uit het Gelders Rivierengebied in toenemende mate de Huisartsenpost voor niet urgente zaken, terwijl dat een spoedlijn is. ,,Het lijkt alsof er een inhaalslag is’’, zegt directeur Monique Römkens van de huisartsenpost. ,,Bel voor niet-urgente vragen de huisarts.”

  1. Tielse horeca: 1,5 meter eraf, een opluchting? ‘Hoe ga ik op drukke dagen aan de deur controleren op QR-codes?’

    Tielse horeca: 1,5 meter eraf, een opluchting? ‘Hoe ga ik op drukke dagen aan de deur controle­ren op QR-co­des?’

    TIEL - Hoe vallen de uitgelekte coronaplannen van het kabinet in de Tielse horeca? Eigenaar Terry Davelaar van nachtkroeg Jam-Inn heeft ‘een tweeledig gevoel’. ,,Ik vind het goed nieuws dat de 1,5 meter wordt losgelaten en dan ontkom je denk ik ook niet aan het controleren van de CoronaCheck-app om mensen binnen te laten. Dat geeft extra rompslomp, maar het zij zo.”
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    2

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Rivierenland