Volledig scherm
PREMIUM
© Marnix Schmidt

Zonder de koffiebarretjes, restaurants en ijssalons zou de stad een tweede Hoog Catharijne achter een middeleeuwse façade worden

columnSchrijver, journalist en columnist Jerry Goossens schrijft van dinsdag tot en met zaterdag over wat hem opvalt in de stad Utrecht. Dit keer over de moedige pogingen van Utrechtse ondernemers om de coronacrisis te overleven.

Utrechthelptutrecht, zo heet de Instagrampagina waarop kleine middenstanders een poging doen nog een beetje omzet te generen in deze sombere tijden. Cafés Dikke Dries en De Stad bieden er tegoedbonnen aan die te zijner tijd aan de bar soldaat kunnen worden gemaakt. Theesommelier - ja, dat bestaat - Eric, tevens franchisehouder van koffietentenketen 30ML aan de Zadelstraat, serveert nu ook een bakkie pleur om mee te nemen, en hoopt via crowdfunding investeerders te trekken. IJssalon Luciano op de Nobelstraat verkoopt cadeaukaarten om met de opbrengst de vaste lasten door te kunnen betalen. @Localsutrecht biedt mooie pakketten aan met versproducten van Utrechtse producenten die gewoonlijk aan de horeca leveren. Lekker voor een avondje quarantaine.