Volledig scherm
De namen van spelers als Max Clark, Armando Obispo, Tim Matavz, Bryan Linssen en Nouha Dicko verdwijnen van het shirt van Vitesse. © ANP Sport

Spelersnaam maakt op shirt Vitesse plaats voor sponsornaam ‘Waterontharder.com’

ARNHEM - De spelersnaam verdwijnt van het shirt van Vitesse. Op de rug van de tricots van de Arnhemse club prijkt voortaan een sponsornaam. Het bedrijf Waterontharder.com heeft zich aan de eredivisionist verbonden.

De keuze van de sponsornaam op de rug is een puur financiële overweging. ‘De beslissing is na een zorgvuldige afweging tot stand gekomen’, verklaart Vitesse. ‘De inkomsten dragen substantieel bij aan het financieel beter in balans komen.’

Een betere balans in uitgaven en inkomsten is bij Vitesse een opdracht van clubeigenaar Valeri Oyf. De eredivisionist overlegt over het boekjaar 2017-2018 een verlies van 16,5 miljoen euro. Op bedrijfslasten van 31 miljoen. De Russische eigenaar dekt die verliezen en wil die vanzelfsprekend terugbrengen.

Toekomst Vitesse

Commercieel directeur Olivier Smit van Vitesse is daarom verheugd met de deal. ,,We zijn erg blij dat we op commercieel vlak grote stappen blijven maken”, stelt hij.

,,De overeenkomst zorgt voor een substantiële bijdrage aan de continuïteit en daarmee ook aan de toekomst van onze club. Daarnaast sluit ik allerminst uit dat waterontharder.com in een andere rol, ook langer aan de club betrokken blijft dan alleen het komende half jaar.”

Televisiereclame

Julio Rosier is de directeur van het bedrijf. ,,De meeste mensen kennen ons waarschijnlijk van de tv-reclames. Wij waren op zoek naar een doeltreffende en efficiënte manier om een breder publiek aan te spreken. We kijken met veel plezier uit naar de mogelijkheden die deze samenwerking biedt.”

De sponsornaam op de achterzijde van het shirt komt geldt uitsluitend voor de shirts die bij het eerste elftal worden gedragen. Supporters kunnen nog altijd een naam achterop het shirt laten drukken.