Van der Poel als inspiratiebron voor het café
columnAls je al heel lang in het vak zit doe je het meeste volledig routinematig of op intuïtie. Dit zijn zeker niet altijd de beste methodes en vaak doe je dat af als ‘het is nu eenmaal zo gegroeid’.
Nu we in het café geruime tijd niet hebben kunnen werken blijken sommige van onze routines een beetje uit ons systeem verdwenen te zijn. Krampachtig proberen we deze terug te krijgen, terwijl het juist nu hét moment is om die gewoontes eruit te halen en het wiel opnieuw uit te vinden. Het café zal hier zeker baat bij hebben. Ervaring speelt een rol bij het aanpassen aan het nieuwe nu, maar is een nadeel bij de ontwikkeling van andere werkwijzen. Samenwerken wordt naar mijn idee het belangrijkste, een vorm van teamsport.
Van sporters coachen heb ik absoluut geen verstand. Het moeilijkste lijkt het mij om een groep ego’s om te vormen tot een eenheid, een team. Een geslaagd voorbeeld daarvan is het succes dat de wielerploeg van Mathieu van der Poel de afgelopen week heeft weten te behalen. Hij is een man die er de gewoonte van lijkt te maken om op onconventionele manieren te komen tot een resultaat dat er niet om liegt. Het meest indrukwekkende moment vond ik de dag dat hij getooid in zijn gele trui, de belangrijkste knecht was om een ploeggenoot naar de etappewinst te sleuren. Geen egotripperij maar onderdeel van het team.
Samenwerking, de krachten bundelen en niet individueel proberen te komen tot een beter resultaat. Corona heeft wat dat aangaat de ogen van menig horecabedrijf geopend. Zo hebben wij met restaurant Bij Blauw het idee opgevat om op kleine schaal iets te gaan ondernemen. We gaan twee verschillende daghappen van hen afnemen om aan onze gasten te serveren, een voordeel voor beide bedrijven.
Samenwerken wordt het motto de komende tijd. ‘Oranje’ heeft al bewezen dat dit noodzakelijk is. Wie weet wat Van der Poel voor ons nog meer in petto heeft als inspiratiebron.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
6
Inbraken gebeuren in allerlei soorten woningen en buurten: zo laat je je huis veilig achter
-
Scooterrijder gewond bij aanrijding in Bennekom
Een scooterrijder is vrijdagavond gewond geraakt bij een aanrijding in Bennekom. Het ongeluk gebeurde op kruising van de Van Balverenweg met de Dreeslaan.Bennekom -
PREMIUM22
Arnhemmers vrezen nu al voor afsluiting A12: ‘We willen niet 24 uur per dag zware vrachtwagens door onze straat’
Het duurt nog even, maar bewoners van de Koningsweg in Arnhem zien nu al met angst en beven uit naar de laatste dag van juli. Dan gaat de A12 tussen de knooppunten Grijsoord en Waterberg negen dagen dicht voor groot onderhoud. Gevolg: ,,Ontzettend veel overlast op de Koningsweg.”Ede -
PREMIUM
Huilen: teken van zwakte of genetisch bepaald? ‘Traankanaal zit lager bij mannen’
Huilen, janken, wenen, snikken en snotteren. Niks fijner dan ongecontroleerd de tranen laten stromen. Maar wat is nu de precieze functie van al die tranen? En waarom huilt de ene persoon al bij een tv-commercial en kan de ander geen traan laten op een begrafenis? Hoogleraar Ad Vingerhoets: ,,Het hormoon testosteron maakt het moeilijker om te huilen.’’ -
indebuurt.nl
Nog een wegafsluiting: de Ericalaan gaat bijna twee maanden dicht
Waar de ene weg in Ede na werkzaamheden weer open mag, sluit de andere. Zo gaat binnenkort de Ericalaan bijna twee maanden dicht. Hier lees je waarom én hoe je om moet rijden.
-
PREMIUM3
Voor gek verklaard, maar Thomas Letsch is nu een held in Bochum
Arnhem -
-
-
PREMIUMWaarvan Akte
Met kneepjes passen we zijn testament aan, drie dagen later krijg ik bericht van zijn overlijden
Wat als een cliënt nog helder van geest is, maar niet kan praten? Deze notaris lost het op met kneepjes in de hand. Een kneepje is 'ja’, twee kneepjes ‘nee’. Elke week tekent journalist Johan Nebbeling waargebeurde voorvallen uit de notarispraktijk op in deze rubriek. -
PREMIUM7
Wageningen groeit, maar hoe reguleer je het verkeer? ‘Auto anders gaan gebruiken’
De komende jaren wacht Wageningen een flink aantal nieuwbouwprojecten. De stad krijgt er ongeveer drieduizend huizen bij. ,,Maar veel bewoners hebben ongetwijfeld ook een auto”, veronderstelt wethouder Erik-Jan Bijleveld. ,,Dat kunnen er ook zomaar drieduizend zijn. Of zelfs vier- of vijfduizend. Hoe gaan we daar straks mee om?”Wageningen