Aan de stok.
Jeannette Biesbroeck over gastvrijheid
Volledig scherm
PREMIUM
Aan de stok. Jeannette Biesbroeck over gastvrijheid © Frank Jansen

Gastvrijheid is niet moeilijk: ‘Managers die klagen over slecht personeel zijn vaak zelf een uitdaging’

aan de stokEen Haagse met een internationale carrière in de reisbranche schreef een praktische gids over klantvriendelijkheid. ,,Het is geen hogere wiskunde”, legt Jeannette Biesbroeck (62) uit in de rubriek Aan De Stok. 

  1. Aziz helpt ex-jeugdgedetineerde Mo op het rechte pad te blijven en krijgt hartverwarmende reacties op LinkedIn

    Aziz helpt ex-jeugdgede­ti­neer­de Mo op het rechte pad te blijven en krijgt hartverwar­men­de reacties op LinkedIn

    Jongeren die in de jeugdgevangenis belanden, zouden beter geholpen moeten worden na hun vrijlating. Dat vindt Aziz Akhath, oud-medewerker van de jeugdgevangenis in Lelystad. Met zijn socialmediaorganisatie Buddycoach helpt hij jongeren die in de knoop zitten na hun vrijlating. Waaronder Mo, voor wie hij een bijzonder verzoek op LinkedIn plaatst, die al snel op duizenden hoopvolle reacties kan rekenen.
  2. 
Moet je een psychisch probleem melden op werk? ‘Nog altijd risico dat je je baan verliest’
    PREMIUM
    interview

    Moet je een psychisch probleem melden op werk? ‘Nog altijd risico dat je je baan verliest’

    Burn-out, depressie, angst of een ander mentaal probleem: 43 procent van de Nederlanders heeft er ooit in zijn of haar leven mee te maken. Maar werkgevers zien het aannemen van mensen die mentale klachten hebben of hebben gehad als een risico. Ten onrechte, stelt hoogleraar Evelien Brouwer. Zij bestudeert hoe werkenden met mentale klachten wél een eerlijke kans op de arbeidsmarkt kunnen krijgen.