Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © ANP XTRA

Ruim anderhalf miljoen ‘zombiebanen’ gaan verdwijnen, maar hoe erg is dat?

De komende vier jaar verdwijnen mogelijk ruim anderhalf miljoen banen als gevolg van digitalisering, meldde accountants- en adviesbureau PwC onlangs. Onder deze zogenoemde groep met ‘zombiebanen’ vallen voornamelijk verkoopmedewerkers, vakkenvullers, horecamedewerkers en receptionisten. Wat gebeurt er met werkenden in deze beroepen? 

5 reacties

  • Walther Liebrand

    7 maanden geleden
    Dat men dit zombie banen durft te noemen schaam jullie zombies.
  • Bert Bal

    7 maanden geleden
    Volgens mij is er nog werk genoeg, als je bekijkt hoeveel arbeidsmigranten er zijn.....
  • Willem Hendriksen

    7 maanden geleden
    Ik denk dat in dit artikel even vergeten is om aan te geven dat er juist in de techniek en ook de bouwwereld juist heel veel banen zijn,en blijven. Alleen willen veel jongeren alleen een "laptop" baan.
  • Harry Balls

    7 maanden geleden
    En GroenSlinks en aanverwante linkse niksnutten partijen willen NOG meer mensen importeren, want da's zo lekker divers en inclusief.
  • Jan Bergmans

    7 maanden geleden
    Als iedereen die overbodig is nu in de zorg gaat werken, is het gebrek aan zorg capaciteit opgelost en kunnen al die corona maatregelen ook de prullenbak in.
  1. ‘Waarom zijn de achterlichten van een auto rood in plaats van groen?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom zijn de achterlich­ten van een auto rood in plaats van groen?’

    ‘Waarom is nooit besloten om achterlichten van een auto groen te maken?’, vraagt lezer John van Raaij in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Groen staat in de regel voor veiligheid en rood voor gevaar. Wanneer ik nu in het donker onderweg ben, zie ik maar één kleur: rood. Wanneer automobilisten op de rem trappen, wordt het rood weliswaar feller, maar bij sommige auto’s is er geen verschil meer te zien. Als ik achter allemaal groene achterlichten zou rijden, valt het gegarandeerd meer op wanneer iemand op de rem trapt en zijn achterverlichting rood zou kleuren.’