Schoenenwinkel Scapino kan internetklandizie niet aan
Scapino heeft grote moeite om klanten via de webshop te bedienen. De levering van bestellingen duurt soms wel tien dagen of langer en boze klanten klagen dat het vele weken duurt voor een retourbestelling is afgehandeld.
Delen per e-mail
Volgens Scapino zijn de problemen te wijten aan de naweeƫn van de topdrukte tijdens de vorstperiode. Het schoenbedrijf geeft toe dat het tot wel drie weken kan duren voordat een retourpakket is verwerkt.
Op de Facebookpagina van het bedrijf regent het klachten. ,,We zijn weer een paar weken verder. Nog steeds NIKS geregeldāā, foetert Brenda van Drongelen. ,,Retour moet al vier weken bij jullie binnen zijn. En ik hoor ook niks van jullie. SCHAN DA LIG!āā Ze is niet de enige. Honderden kopers van schoenen, sloffen, huispakken en schaatsen doen hun beklag.
Scapino wijt vertragingen nog altijd aan āde extreme weersomstandighedenā, terwijl het al dagenlang voelt als lente. Volgens het bedrijf is de klantenservice vanwege de lockdown uitgebreid, maar ontevreden klanten melden dat het bedrijf telefonisch en via e-mail niet of nauwelijks bereikbaar is. Bij de bestellingen kan het volgens Scapino vanwege de āextreme drukteā wel tien dagen duren voordat de schoenen er zijn.
,,Wij herkennen ons niet in ontevreden klantenāā, zegt directeur Adem Doymaz. ,,Op Trustpilot scoren wij 3,8. Ons streven is om boven de 4 te zitten. Als wij naar onze collegaās kijken, scoren zij vele malen lager. De klachten die wij kennen gaan over de telefonische bereikbaarheid van onze klantenservice en retouren. Zodra wij weer open zijn, is dit met 100 procent zekerheid opgelost.āā
Het bedrijf heeft veel tevreden klanten, stelt hij, maar omdat het nu zo druk is, is het aantal klagers hoger dan normaal. Dat zou een vertekend beeld geven.
Omschakeling
Het verhaal van Scapino lijkt op de problemen die Ikea heeft met internetbestellingen. Beide zijn ketens die in normale tijden vooral op de fysieke winkels draaien; omschakelen naar louter online is een helse klus.
Scapino haalt doorgaans 95 procent van de omzet uit de 170 zelfbedieningswinkels. Nu is 98 procent van de verkoop online. De fysieke winkels spelen daarbij een wel grote rol.
Wij herkennen ons niet in ontevreden klanten
Een deel van de bestellingen wordt verstuurd vanuit de Scapino-webwinkel in Helmond, maar ook veel producten komen rechtstreeks uit de winkels zelf. Bij de retourzendingen gaat het vervolgens geregeld fout. Wat uit de winkels komt, moet terug naar een distributiecentrum in Assen en wat uit de webshop komt moet naar Helmond. Scapino rijdt voortdurend heen en weer tussen Drenthe en Brabant om teruggestuurde producten op de juiste plek te krijgen en de afhandeling te verwerken.
Bekijk hier onze video's over de coronacrisis:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mooi die visie over duurzaam werkgeverschap, nu de praktijk nog
Verhoging van het minimumloon is bespreekbaar. Werknemers moeten (meer) meedelen in winsten van bedrijven. En vergroening van de economie moet hoger op de agenda. Het is een greep uit de opvallende standpunten die werkgeversorganisaties vandaag via VNO-NCW-voorzitter Ingrid Thijssen naar buiten brachten. De reacties op de koerswijziging van de werkgevers lopen uiteen. ,,Eerst maar weer eens geld verdienen.āā -
Help het mkb herstellen, zegt ONL-voorzitter: āZe eten nu hun pensioenpotje opā
Hans Biesheuvel, voorzitter van ondernemersorganisatie ONL, vindt dat er meer oog moet zijn voor problemen in het mkb. ,,Zorg dat bedrijven straks kunnen rekenen op coulance bij het wegwerken van schulden.āā -
klachtenregen
Ikea grijpt in na vernietigende kritieken en neemt tijdelijk minder bestellingen aan
Door de āongekend hoge vraag naar productenā heeft Ikea de drastische beslissing genomen om tijdelijk minder nieuwe bestellingen aan te nemen. De huidige situatie met het coronavirus brengt volgens het woonwarenhuis āgrote uitdagingen met zich meeā. āDe klantenservice is drukker dan ooit tevoren. Het spijt ons dat we niet iedereen kunnen helpen zoals we zouden willenā, valt te lezen op de site van Ikea. -
Salaris
Santousha: āIk ben niet zozeer bezig met meer verdienen, maar met minder doenā
Hoeveel verdien je? Dat vragen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Santousha (33) werkt sinds drie jaar voor zichzelf als online marketeer. Ze werkt tussen de twintig en dertig uur. -
PREMIUM
In 2017 kwam ze naar Nederland, nu is Iman (23) de eerste vrouw met hoofddoek in Rode Kruis-campagne
Iman (23) is de eerste vrouw met een hoofddoek die in een campagne van het Nederlandse Rode Kruis een hoofdrol te pakken heeft. En wie haar cv bekijkt, kan niet anders dan respect hebben voor de jonge vrouw uit Stolwijk.
-
PREMIUMaan de stok
Ze vinden hem gek, maar Paul ziet toekomst in koffie, warme broodjes en water voor het paard
,,Er is hier behoefte aan een kop koffie, een glas melk en water voor het paardāā, zegt de nieuwe eigenaar van het historische koffiehuisje aan de Buurtweg in Wassenaar. Deze week liepen wij met hem mee voor de rubriek Aan De Stok. -
Zo houdt je menstruatie je niet meer tegen op je werk
Het werkritme van negen tot vijf, vijf dagen per week, past dat eigenlijk wel bij ons natuurlijke ritme? Volgens deze twee experts zijn we productiever als we beter leren luisteren naar onze persoonlijke cyclus. De menstruatiecyclus, bijvoorbeeld. -
PREMIUM
Max (20) stapt in bedrijf zieke vader: āAan ziekenhuisbed besloten hoe we het gingen doenā
De wereld van de familie Blanke staat eind 2019 volledig op z'n kop. Vader Robby (47) blijkt een ongeneeslijke vorm van kanker te hebben. Robby begon net aan zijn droom: de grootste detacheerder worden van technisch personeel in zijn regio, Salland. Aan het ziekenhuisbed besluit zoon Max (20) zonder twijfel te stoppen met zijn zorgopleiding om in het bedrijf van zijn vader te stappen. Een jaar later runnen ze samen het bedrijf, storten ze zich ook op elektrische laadpalen, zitten ze net in een nieuw kantoor en is het ziektebeeld van Robby positief.