Pim Schoonenberg, oprichter van Fresh ’n Rebel, zet tekkel Takkie een van de kleurrijke koptelefoons op waarmee het bedrijf de internationale markt aan het veroveren is.
Volledig scherm
PREMIUM
Pim Schoonenberg, oprichter van Fresh ’n Rebel, zet tekkel Takkie een van de kleurrijke koptelefoons op waarmee het bedrijf de internationale markt aan het veroveren is. © Frank de Roo

Zakenman Pim vond koptelefoons saai, nu ontwerpt hij ze zelf (en verkocht miljoen stuks in een jaar)

Hij vond koptelefoons maar saaie dingen, daarom ging de Rotterdamse zakenman Pim Schoonenberg (51) ze zelf ontwerpen. Zijn modieuze designs werden een enorm succes: afgelopen jaar verkocht het bedrijf wereldwijd 1 miljoen headphones en speakers, dit jaar loopt dat aantal op naar 1,5 miljoen. ,,Ik ben daar heel trots op.”

  1. Kappers, koks en personal trainers werken ‘ondergronds’ verder: ‘Mensen zijn wanhopig’
    PREMIUM

    Kappers, koks en personal trainers werken ‘onder­gronds’ verder: ‘Mensen zijn wanhopig’

    Thuiskapper? Geen probleem. Toch even de showroom in op zoek naar dat droombed? Komt u gerust binnen, mevrouw. De kerstkilo’s eraf? Je personal trainer traint je helemaal suf in een omgebouwde garagebox. Waar tot voor kort iedereen zich redelijk strikt hield aan de coronamaatregelen, worden de grenzen steeds verder opgerekt. Zowel ondernemers als consumenten vinden steeds vaker sluiproutes om het oude vertrouwde leventje toch te kunnen blijven voortzetten.