Een geopende ondergrondse container van Avri.
Volledig scherm
PREMIUM
Een geopende ondergrondse container van Avri. © Brigit Groeneveld/BD

De telefoon bij Avri staat roodgloeiend over nieuw afvalsysteem

GELDERMALSEN - Twee weken na de start van het nieuwe systeem van afval inzamelen in Rivierenland, blijken bewoners nog maar moeilijk te kunnen wennen aan het nieuwe systeem. Het regent klachten. 

19 reacties

  • Grooten

    1 jaar geleden
    Mensen kunnen slecht tegen veranderingen. Wij werken al jaren met een ondergrondse container. Soms is die defect maar dat is vaak na twee dagen verholpen. En dan bied je de zak opnieuw aan. Alleen heb je asocialen die ze er gewoon naast zetten
  • Hans

    1 jaar geleden
    In het buitengebied hoort er nog steeds afval te worden opgehaald. Het lijkt erop dat AVRI vooruitlopend op besparingen materieel heeft weggedaan en personeel heeft ontslagen. De gemeente heeft wel degelijk een rol en zou daar door iedereen die een probleem heeft met AVRI daar op moeten worden gewezen.
  • MeneerDeMeute

    1 jaar geleden
    Ze hanteren een uitsterf of ontmoedigingsbeleid. Gewoon negeren. Het bellen en klagen houdt vanzelf op.
  • Peter Meter

    1 jaar geleden
    Dit moet u bekijken via de kadastrale kaart. Is het perceel eigdendom van het swb, dan is het onderhoud ook van hen. Is het pad eigendom van de gemeente, dan hoort de Avri het schoon te maken en dat doen ze ook wel in brandgangen die van de gemeente zijn. 
  • Dadt

    2 jaar geleden
    Lees de afvalwijzer van de AVRI, botten e.d. is GFT afval. Als je goed gaat scheiden hoef je bijna nooit naar de ondergrondse container. Het begint bij je zelf als je de producten gaat kopen. (Grote grijze container minder dan 1 x per jaar moeten legen en was niet aan het stinken)
  1. Man zwaargewond bij bedrijfsongeval in Laag-Soeren
    Play

    Man zwaarge­wond bij bedrijfson­ge­val in Laag-Soe­ren

  2. Bruls: 'Avondklok is zwaarste maatregel'
    Play

    Bruls: 'Avond­klok is zwaarste maatregel'

Rivierenland