De gemeenten langs de A2, zoals Zaltbommel (foto), hebben goed gebruik gemaakt van hun gunstige ligging. De afgelopen decennia groeiden de bedrijventerreinen als kool.
Volledig scherm
PREMIUM
De gemeenten langs de A2, zoals Zaltbommel (foto), hebben goed gebruik gemaakt van hun gunstige ligging. De afgelopen decennia groeiden de bedrijventerreinen als kool. © Marc Bolsius

Een bredere A2? Dat wordt duur en dat wordt proppen

ZALTBOMMEL/EMPEL - Het fileprobleem op de A2 tussen knooppunt Deil en Vught kan alleen worden opgelost door meer rijstroken en dus meer asfalt. Tot die conclusie komt de stuurgroep die al jaren onderzoekt hoe het verder moet met ’s lands drukste noord-zuidverbinding. Maar is er wel genoeg ruimte? En genoeg geld? En wat betekent meer asfalt voor de kwaliteit van de lucht, die nu vaak al zo belabberd is?

2 reacties

  • Doet60

    1 jaar geleden
    Volgens mij zijden ze dat ook toen de a2 tussen Amsterdam en deil breder moest worden en wat is de conclusie de files zijn er nog steeds. Maak het van Amsterdam tot Maastricht maar 2x 10 baans dan verandert er nog steeds niets
  • Enspijk

    2 jaar geleden
    Anders  lekker in de file blijven staan en in de omgeving veel overlast van sluipverkeer blijven houden.Je zult iets moeten.
  1. Man zwaargewond bij bedrijfsongeval in Laag-Soeren
    Play

    Man zwaarge­wond bij bedrijfson­ge­val in Laag-Soe­ren

  2. Bruls: 'Avondklok is zwaarste maatregel'
    Play

    Bruls: 'Avond­klok is zwaarste maatregel'

Rivierenland