Brug van de A50 bij Nifrik.
Volledig scherm
PREMIUM
Brug van de A50 bij Nifrik. © DG

Focus op geluid bij aanpak A50 tussen Oss en Wijchen, aanwonenden missen bredere blik

DEN HAAG - Geluidshinder en luchtvervuiling moeten een hoofdrol spelen bij de keuze voor een vernieuwde A50 tussen Oss en Wijchen. Dat advies geeft de onafhankelijke commissie voor de milieueffectrapportage aan Mark Harbers, de minister van Infrastructuur en Waterstaat.

7 reacties

  • E. Uphoff-kersten

    3 maanden geleden
    Maar het houdt niet op bij Ravenstein. Wat dachten jullie van Herpen en Schaijk? Die liggen, open en bloot, 24/7 in de geluidsoverlast van de aangrenzende A50.
  • Peter Galen

    3 maanden geleden
    Heb je er last van ga je toch ergens anders wonen
  • Theo Binnendijk

    3 maanden geleden
    @Deniz Kumak: de pijlers zijn altijd al gebouwd voor een 2e spoorbrug, maar ze mogen daarvoor niet meer gebruikt worden. Als het spoor verdubbeld wordt, moet er een nieuwe brug komen met een grotere overspanning. De pijlers mogen dan niet meer in het water staan.
  • Theo Binnendijk

    3 maanden geleden
    @ Patrick Pricken; Een tunnel onder de Maas? We wonen in Wijchen of Ravenstein, dit is Rotterdam niet. Een brug is veel goedkoper. We willen in Wijchen al jaren een tunnel onder het spoor en dat wil ook maar niet lukken.
  • Patrick Pricken

    3 maanden geleden
    De brug vervangen voor een tunnel. heb zelf alle wegen in Nederland wel gereden en daar waar tunnels zijn aangelegd rijd het meestal door. waar bruggen liggen is het altijd een probleem. Mensen uit de auto krijgen lukt toch niet, dus een 2x3 baans tunnel onder de maas bouwen is de beste oplossing voor verkeer en voor de omwonenden in Nifrik en Ravenstein voor geluid en uitstoot van fijnstof en stikstof. en dan een nieuwe fietsburg bouwen vanaf de dijk.