Dagelijks is het stilstaan op de A326, om de A50 op te kunnen draaien.
Volledig scherm
Dagelijks is het stilstaan op de A326, om de A50 op te kunnen draaien. © Eveline van Elk

Haagse VVD wil haast met aanpak files op A50 tussen Wijchen en Oss

WIJCHEN - De VVD-Tweede Kamerfractie begint zich te roeren in het fileleed op de A50 tussen Gelderland en Brabant. Kamerlid Remco Dijkstra wil dat er haast gemaakt wordt met het zoeken naar oplossingen.

32 reacties

  • Dirk Vries

    4 jaar geleden
    Weet je wat ook zou helpen om files te vermijden c.q. te verkorten? Als iedereen die invoegt dat niet direct doet nadat de doorgetrokken streep ophoudt EN als iedereen op de snelweg waarop wordt ingevoerd al rijdend een gat laat vallen om te laten invoegen ipv op je voorganger blijven rijden, boos kijken als je rechts wordt ingehaald (wat niet zo is want het is een invoegstrook), stil staa, gat laten vallen en weer op de bumper gaat hangen. Elkaar de ruimte geven en even paar meter verder denken. 
  • Dirk Vries

    4 jaar geleden
    het grappige is dat als a73 'vaststaat' door een ongeluk deze file bij a326/a50 er dan helemaal niet is. Verbazingwekkend hoeveel verkeer dus blijkbaar een knik maakt van A73-A326-A50. 
  • Piet

    4 jaar geleden
    Kunnen als tussenoplossing tijdens de spits de vluchtstroken niet worden opengesteld voor het verkeer? Tussen Arnhem en Apeldoorn werkt het ook, dus waarom hier niet. En dan over vijf tot maximaal tien jaar naar een volwaardige snelweg met 2x3 of 2x4 rijstroken, net als bij Valburg. 
  • loekf

    4 jaar geleden
    Bedoel je die zielige file bordjes op de A50 voor Bankhoef ? Ja heel nuttig om aan te geven dat er een file staat als er file is. Het is trouwens niet alleen Bankhoef en Paalgraven, de oprit bij Uden is ook een bottleneck een deel van de week. Komt voor een deel omdat er veel te veel opritten zijn. Overigens zou ik als Nijmegen nog meer distributie punten bouwen => meer vrachtverkeer op de A50.
  • Waterrat

    4 jaar geleden
    Den Haag kan het brandjes blussen beter aan de brandweer overlaten, dan komt het zéker goed... ;-)