Volledig scherm
In de slaapkamer van een woning aan de Diemewei in Wijchen heeft dinsdagavond een felle brand gewoed © Mike Hofman/Persbureau Heitink

Slaapkamer brandt uit door ontplofte fietsaccu

WIJCHEN – In de slaapkamer van een woning aan de Diemewei in Wijchen heeft dinsdagavond brand gewoed nadat er een fietsaccu die lag op te laden was ontploft. Dat meldt de brandweer.

De brand werd even voor 22.00 uur gemeld. Toen de brandweer aankwam stond de volledige slaapkamer in de brand. Het vuur kon snel worden geblust, maar de woning is voorlopig onbewoonbaar.

De bewoner heeft geprobeerd de brandende accu uit het raam te gooien en liep daarbij brandwonden op aan onder meer zijn handen.

Stichting Salvage komt ter plaatse om de schade op te meten.

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Maas en Waal