Volledig scherm
PREMIUM
Imke te Selle © Jan Ruland van den Brink

Dankzij Imke zette Winterswijk zich op de kaart, maar nu stopt ze ermee. Waarom?

interviewWINTERSWIJK - Ze wordt de spil van Winterswijk genoemd. Dankzij haar heeft Winterswijk zich de afgelopen vijf jaar goed op de kaart gezet. In eigen land, maar ook zeker in Duitsland. Niet alleen voor het toerisme, maar ook voor de eigen bedrijven. Marketing-coördinator Imke te Selle (33) stopt ermee, ze zoekt iets heel nieuws.

Quote

Ook de Duitsers, die van oudsher al graag naar Winters­wijk komen, moesten we beter bereiken.

Zelf doet ze heel bescheiden over haar bijdrage aan de promotie van Winterswijk, waar ze vijf jaar geleden mee begon. Maar dat ze het gezicht is van het merk ‘100% Winterswijk’ staat volgens de mensen die met haar werken als een paal boven water. Dankzij haar is Winterswijk nu online heel goed vindbaar geworden. En dat is niet alleen goed voor het toerisme, maar ook voor bedrijven die hun vacatures breed verspreid willen zien.

Dat mag u op uw conto schrijven.
,,Ik heb het niet alleen gedaan, hoor. Toen ik vijf jaar geleden begon was de Stichting Winterswijk Marketing al vijf jaar aan de gang, maar lag er een opdracht om de organisatiestructuur te veranderen. Mijn eerste taak was het samenbrengen van de ondernemersverenigingen en de gemeente. Daarvoor werd een platform opgericht met een onafhankelijk bestuur, waarvan ik het uitvoeringsbureau coördineerde. Toen die structuur was verbeterd kon ik een visie ontwikkelen.”

De Gelderlander gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement. Reacties van mensen die de nickname anonymous, anoniem of een variant daarop voeren, worden niet geplaatst.

Achterhoek