Volledig scherm
PREMIUM
© Brabantia

Brabantia doet al 100 jaar hetzelfde: ‘Nu nog het strijken leuker maken’

Brabantia bepaalt al generaties lang de sfeer en kleur in ons huishouden. Het bedrijf - op 1 mei een eeuw oud - kiest vaker voor luxe en design. Maar de oranjekleurige broodtrommel met flowerpowerbloemen komt ook terug.

Het lievelingsproduct van Tijn van Elderen, de baas van het jubilerende bedrijf? Die nieuwe, met leer beklede afvalemmer misschien of het rek voor zowel het drogen als het ophangen van kleding? Van Elderen kan niet kiezen. In de showroom van Brabantia poseert hij graag met producten uit de nieuwe collectie van het 100-jarige familiebedrijf uit Valkenswaard. Ze vertellen hoe Brabantia zijn toekomst ziet. In een maatschappij met een ‘overdaad aan prikkels’ zul je de consument moeten verrassen, zegt Van Elderen. Ook al gaat het om zoiets gewoons als huishoudproducten.