Volledig scherm
Peter Romeijnders (l) en Rutger Wolters met hun Limone d’Oro. © FOTO HISSINK

Limoncellomakers uit Zutphen en Epse winnen opnieuw grote prijs

Limoncellomakers Peter Romeijnders en Rutger Wolters uit Zutphen en Epse hebben met hun merk Limone d’Oro een prestigieuze internationale prijs gewonnen. De jury van de toonaangevende International Wine and Spirit Competition in Londen prees hun Limoncello en gaf 91 van de 100 punten. Goed voor een zilveren plak.

Romeijnders en Wolters zijn erg trots op deze prestatie. ,,We hebben vorig jaar meegedaan aan de Berlin International Spirits Competition, een soortgelijke wedstrijd,’’ vertelt Romeijnders. ,,Daar hebben wij brons gewonnen. Dat was toen al een bekroning op het harde werk. Want we waren toen amper twee jaar bezig met een geheel eigen recept. Brons na zo’n korte tijd was al erg goed. Maar om nu een jaar later zilver te winnen bij een grotere en bekendere wedstrijd is echt fantastisch.’’

Groeiend merk

Een jaar geleden was de Limone d’Oro nog maar in enkele slijterijen te vinden. Inmiddels verkoopt Mitra Nederland, een keten van drankenspeciaalzaken, de drank ook. Daarnaast zit de Limoncello ook in het assortiment van de horecagroothandel Hanos. ,,We blijven groeien,’’ zegt Romeijnders.

  1. Zutphense Manuela krijgt bibbers en hartkloppingen van cello van 30.000 euro: ‘Ik móét ‘m hebben’
    PREMIUM
    video

    Zutphense Manuela krijgt bibbers en hartklop­pin­gen van cello van 30.000 euro: ‘Ik móét ‘m hebben’

    Boem! Op slag verliefd. Dat werd de Zutphense celliste Manuela Verbeek toen ze bij vioolbouwer Michael van Berkum twee maanden geleden een circa 260 jaar oude Franse cello zag staan. Ze mocht 'm even bespelen en kreeg ‘de bibbers en hartkloppingen’. Manuela wil de cello koste wat kost hebben. Probleempje: hij kost 30.000 euro. En dat heeft ze niet. Manuela houdt een crowdfundingconcert om de cello te bemachtigen.