De ingang van de Zwarte Cross.
Volledig scherm
De ingang van de Zwarte Cross. © Jan Ruland van den Brink

Zwarte Cross: gouden business

LICHTENVOORDE - De Zwarte Cross is met 220.000 bezoekers het grootste festival van Nederland. De BV's van de drie eigenaren zijn met miljoenen gevuld. De Gelderlander dook in de geldstromen achter het jaarlijkse muziek-, motorcross- en theaterfestijn in Lichtenvoorde.  

7 reacties

  • paulus

    3 jaar geleden
    Appelpop Tiel is een 2 daags GRATIS festival 
  • Gedacht

    3 jaar geleden
    Wat is de journalistieke gedachte achter dit stuk? Niet dat ik het niet interessant vind, maar moet nu elke ondernemer nu publiekelijk verantwoorden waarom bepaalde keuzen zijn gemaakt en hoe de opbrengsten lopen? Lijkt erg op afgunst op gedurfd ondernemerschap. Onderzoek liever de geldstromen van instellingen die publieke (overheids)gelden voor eigen gewin gebruiken. Er zijn voorbeelden genoeg te bedenken van belastinggeld dat wordt misbruikt!
  • Anonymous

    3 jaar geleden
    super gedaan door een stel creatieve geesten en ga zo door !
  • adb

    3 jaar geleden
    Ik heb  hier geen moeite mee. Geweldige dagen die Zwarte Cross. Zelfs een ABN'er valt er voor. Er zijn in Nederland ook andere voorbeelden die het ook goed doen en de sympathie hebben van de media en het volk. Voorbeeld : John de Mol. 
  • Ik geenspam

    3 jaar geleden
    veruit het mooiste festival van Nederland
  1. Hoe gaat het met de kinderen in het thuisonderwijs?
    Play

    Hoe gaat het met de kinderen in het thuisonder­wijs?

  2. Dit was de roerige aanloop naar de machtsoverdracht in de VS
    Play

    Dit was de roerige aanloop naar de machtsover­dracht in de VS